fbpx

sber

Ostrawa pomaga zbierać stare ubrania

26 marca 2019 r. - Wiosna puka do drzwi i czyści za nie szafki, ale co ze starymi ubraniami? Cokolwiek zdecydujesz się z tym zrobić, nie wyrzucaj go. To, co już ci nie służy, może nadal służyć innym. W Republice Czeskiej działa kilka firm, które zajmują się zbieraniem pojemników, a odzież i obuwie są używane do wtórnego użytku w aspekcie usług społecznych. Jedna z największych firm w Czechach, Dimatex, obsługująca 100 kontenerów w Kraju Morawsko-Śląskim i 1700 w Czechach, przygotowała weekendowe spotkanie w Ostrawie z Czeskim Czerwonym Krzyżem, ich projektem TextilEco i Outlet Arena Moravia. W samą sobotę zebrano ponad 1700 kg tekstyliów.

Partnerem, który zasadniczo wspierał wydarzenie kolekcjonerskie w Ostrawie, jest OUTLET ARENA MORAVIA. „Cieszymy się, że mogliśmy pomóc dobrym rzeczom” - powiedział Sarka Kreiss, kierownik ds. Marketingu w outletach. „Dla wszystkich, którzy przynieśli stare ubrania, przygotowaliśmy kupon o wartości do 200 CZK, który mogli wykorzystać na zakup nowych ubrań” - dodaje Sarka Kreissova.

Zebrany materiał tekstylny zostanie wykorzystany do użytku społecznie potrzebnego, a ten, który nie będzie dalej używany, zostanie ekologicznie przetworzony do dalszego wykorzystania, np. Na szmatach. W 2018 r. Dimatex zebrał prawie 7 tys. ton tkanin i przekazał ponad 1,3 miliona koron firmom non-profit w celu wsparcia ich działalności.

Save
Cookies user prefences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Nezbytné
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Nastavení cookies
Accept
Statistické
Statistické cookies pomáhají majitelům webových stránek, aby porozuměli, jak návštěvníci používají webové stránky. Anonymně sbírají a sdělují informace.
Google Analytics
Accept
Decline
Marketingové
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.
Google
Accept
Decline
Facebook
Accept
Decline